Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu

Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu (w skrócie Biblioteka) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony wbp.poznan.pl.

Data publikacji strony internetowej: 30 marca 2020 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wymienionych poniżej:

Niedostępne treści:

Niezgodność z załącznikiem

  • serwis posiada za mały kontrast (pomiędzy tłem a kolorem elementu na nim umieszczonego),
  • nie wszystkie treści artykułów publikowane na stronie są dostępne cyfrowo,
  • nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo,
  • na stronie wykryto błędy walidacji (głównie związanych wprowadzeniem przez redaktorów znaków specjalnych do opisów alt obrazków).

Biblioteka prowadzi prace zmierzające do poprawienia tych niedogodności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja.

Data sporządzenia deklaracji: 30 marca 2020 roku
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do koordynatorki do spraw dostępności w Bibliotece Małgorzacie Muchyńskiej — e-mail: malgorzata.muchynska@wbp.poznan.pl lub telefonicznie 616640850.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Możesz odmówić skorzystania z zaproponowanego sposobu alternatywnego dostępu do strony internetowej/ aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Jeżeli ocenisz, że nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny byłyby niewłaściwe, masz prawo złożyć na nas skargę.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Skargi na brak dostępności cyfrowej prosimy kierować do Dyrektora Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu.

Sposoby kontaktu z Biblioteką w celu złożenia skargi:

  • korespondencyjnie na adres: Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu ul. Prusa 3, 60-819 Poznań
  • adres do doręczeń elektronicznych (ADE) Biblioteki: AE:PL-67098-44604-RJHTT-12
  • pocztą elektroniczną na adres sekretariat@wbp.poznan.pl
  • osobiście w sekretariacie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, ul. Prusa 3, 60-819 Poznań

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Tylko osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek główny:
ul. Bolesława Prusa 3, 60-819 Poznań

Dostępność wejścia

Wejście główne – wejście po schodach, przy których znajdują się poręcze ułatwiające wejście. Drzwi zaopatrzone w system automatycznego otwierania;
Alternatywna trasa dostępnego dojścia przebiega w jak najbliższej odległości od głównego ciągu pieszego, odpowiednio oznaczona, przy drzwiach znajduje się dzwonek wzywający pomoc w razie konieczności. wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy Biblioteki.

Dostępność parkingu

Przy budynku wyznaczono dwa bezpłatne miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dojazd komunikacją miejską: najbliższy przystanek tramwajowy: Rynek Jeżycki,najbliższy przystanek autobusowy: ul. Kraszewskiego, Rynek Jeżycki.

Dostępność budynku: z uwagi na różnice w poziomach na poziomie wejścia do budynku zamontowano platformę dla wózków, dostępność na wyższe piętra zapewnia winda osobowa dostosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami z informacją głosową, w czytelni i wypożyczalni drzwi wejściowe wyposażono w system automatycznego otwierania, w budynku na każdej kondygnacji znajdują się pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami wyposażone w system przywoływania pomocy, do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem; w przypadku niemożności samodzielnego dotarcia do danej komórki, zlokalizowanej na wyższych kondygnacjach, istnieje możliwość zejścia pracownika lub uzyskania pomocy w doprowadzeniu na daną kondygnację. Celem uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika w portierni zlokalizowanej na holu, przy wejściu głównym.

Budynek magazynowy i archiwum

ul. Północna 34, Łęczyca

Nieruchomość ogrodzona, brama wjazdowa i furtka z domofonem i dzwonkiem. W budynku znajdują się 3 wejścia na tym samym poziomie co teren wokół budynku. Budynek nie posiada żadnych udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność komunikacyjno-informatyczna

W budynku głównym Biblioteki znajduje się tablica informacyjna oraz portiernia. Na tablicy umieszczone są nazwy organizacyjne działów wraz z numerami pięter i pokoi.

W sposób głosowy informacje o rozkładzie pomieszczeń w budynku można uzyskać na portierni.

Na stronie internetowej Biblioteki znajduje się informacja o zakresie działalności w Polskim Języku Migowym.

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się ze znajomymi: