Plan promocji biblioteki – zrób to efektywnie
Na webinarium omówimy produkt i jego promocję, wspomnimy o budowaniu marki. Czym jest produkt w bibliotece? Czym by nie był, należy mu się godna promocja, aby było widać to, co się dzieje w bibliotece, abyśmy jako zespół czuli satysfakcję z włożonej pracy. W działaniach bibliotek promocja opiera się na popularnych formach – strona www, media społecznościowe, plakat, ulotka, wejściówka. Mniejsze miejscowości rządzą się swoimi prawami – lokalne grono publiczności, liczebność widzów czasem mniejsza, czasem większa. Bywa to niepokojące. Miasta powiatowe, Poznań – szersza różnorodność, to i zasięg bywa większy, mniej „osobista” publiczność. Produktami w bibliotece są książki, zajęcia warsztatowe, spotkania autorskie, czytanie literatury, akcje społeczne ect.
Interesująca zdaje się zależność produkt a odbiorca. Wszystko, co jest pomiędzy i obok tych zagadnień.
Szeroko i wąsko można mówić o planie promocji.
Jak robić „dobrą” promocję? Jak dbać o publiczność, pozyskiwać nowych widzów, słuchaczy? Jakimi zasadami rządzi się promowanie czytania/literatury w mediach społecznościowych?
Praktyczne porady na tym webinarium.
„A przecież bardzo ważne jest, aby podejmowana inicjatywa była jakaś, żeby coś ją wyróżniało, żeby była odbierana jako atrakcyjna i żeby chciało się do niej dołączyć.”
Szkolenie prowadzi Rafał Hetman. Obowiązują zapisy.
Podstawowe informacje o szkoleniu
Adresaci
Bibliotekarze i bibliotekarki z bibliotek publicznych w Wielkopolsce
Termin
5 lutego 2025
Czas 12.00-14.00
Forma szkolenia
on-line, platforma clickmeeting
Zapisy
grupa do 100 osób;
zapisz się, wypełnij formularz zgłoszeniowy w jotform (kliknij słowo formularz), uwaga! link do webinarium otrzymasz najpóźniej w dniu szkolenia na wskazany mail przy zapisie.
Kontakt
Anna Sabiłło, anna.sabillo@wbp.poznan.pl, 61 6640861
Prowadzący
Rafał Hetman
reporter, twórca internetowy, który od 2013 roku opowiada o książkach na swoich platformach internetowych. Autor reportaży „Izbica, Izbica” i „Las zbliża się powoli”. Od 20218 roku współpracuje ze Stowarzyszeniem Bibliotekarzy Polskich, prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady dla bibliotekarek i bibliotekarzy związane z promocją czytelnictwa oraz wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi w codziennej pracy bibliotek (w tym sztucznej inteligencji).
Ciekawostka: na swoim fanpage niedawno zamieścił 51 tytułów książek, które przeczytał w 2024 roku.
for. Damian Hetman
